Godkänn kakor
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
20 apr, 14:05 0 kommentarer
Fotbollen är inte alltid rättvis - den känslan har nog aldrig varit starkare efter säsongens hemmapremiär.
Vi tar det från början:
Söndagen den 19 april var det dags för hemmapremiär på Bällstaberg, där vi ställdes mot Lidingö Gazoliners FC. Huvudtränare Nicos var tillbaka från Grekland och hade en tydlig matchplan.
Vi inleder matchen starkt och tar kommandot direkt. Vi följer matchplanen och kommer till farliga målchanser chanser nästan varje anfall. Lidingö var nära att ta ledningen efter en hörna, där bollen studsade på linjen i en klunga. 20 minuter in får vi en straffspark, som Lukas Borr förvaltar på bästa sätt. Vi går in i halvtidsvilan med en 1-0 ledning.
Vi inleder andra halvleken med samma övertag som i första halvlek. Men Lidingös målvakt står i vägen för alla skott. Lite från ingenstans får Lidingö in en kvittering, efter en kontring där det rycktes lite väl mycket i vår back. Kort därefter återtog vi ledningen, efter att Kian smällde in ett skott från distans.
Vi fortsätter jaga ytterligare ett mål, men motståndarnas målvakt står i vägen för allt. Helt plötsligt får Lidingö in ytterligare ett kvitteringsmål efter slarv från oss. Vi ger inte upp och fortsätter pressa på offensivt, men målvakten storspelar.
Till slut får Lidingö en frispark som slutar med ett mål efter en tveksam situation: bollen ska tydligen ha rullat och målskytten var offside.
Matchen slutar med en 2-3 förlust. Vi gör en otroligt bra match, där vi följde en tydlig matchplan och kom till mängder av farligheter. Huvudtränare Nicos antecknade ner att vi kom till 15 farliga målchanser, men gjorde endast 2 mål. Vi måste vara kyligare framför målet.
”Det här var inte Lidingös seger, det var deras målvakts seger” sades från vår bänken.
Ingen idé att deppa alltför mycket över detta resultat. Nya tag som gäller! Match igen om två veckor på Bällstaberg 💚🤍
// Lagledare Hjalmar
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies